Powtarzanie i utrwalanie nie musi być nudne. Przekonali się o tym uczniowie klas szóstych, którzy w ramach innowacji pedagogicznej przygotowali na lekcjach matematyki lapbooki matematyczne. Tematem były pola wielokątów. Uczniowie mieli za zadanie zaplanować w sposób kreatywny swoją pracę po uprzednim zapoznaniu się z filmikiem prezentującym, co to jest lapbook i w jaki sposób go przygotować. Następnie w ruch poszły nożyczki, klej, flamastry i zdobyta wiedza została w sposób uporządkowany umieszczona w przeróżnych mini kopertach, harmonijkach, okienkach, kieszonkach, tworząc w całości kolorowe książeczki lub teczki. W takich schowkach uczniowie starali się umieścić wszystko to, co należało zapamiętać z pól wielokątów. Prace zostały ocenione przez nauczycieli matematyki ze szczególnym zwróceniem uwagi na estetykę wykonania oraz wykorzystanie tematu w sposób kompletny, a więc tak, żeby przeglądając pracę można było rzetelnie powtórzyć dany zakres materiału.
Lekcja okazała się świetną zabawą, przy okazji której informacje, śmiało rzec można, same „wchodziły” uczniom do głowy.