Szkolne Koło Krajoznawczo-Turystyczne w Warszawie

W dniach 12-14 października z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości SKKT wybrało się na wycieczkę do Warszawy. Przez 3 dni zwiedzaliśmy stolicę kraju ze szczególnym uwzględnieniem miejsc ważnych dla historii naszej ojczyzny.

Wizytę rozpoczęliśmy od Sejmu. Pani przewodnik zapoznała nas z historią tego budynku, oprowadziła po sali obrad, opowiadała na temat zasad i przepisów dotyczących na tejże sali. Następnie odwiedziliśmy Stadion Narodowy, który zrobił na nas ogromne wrażenie swoją wielkością.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wyjazdu na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, a potem był spacer po Starówce, Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, Pomnik Małego Powstańca, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik Ofiar Katastrofy w Smoleńsku.

Popołudnie nasza grupa spędziła we wspaniałym Centrum Nauki im. M. Kopernika, gdzie nie tylko bawiliśmy się w salach doświadczeń i nauki, ale także obejrzeliśmy w planetarium film w technice 3D. Po kolacji był spacer, gdzie podziwialiśmy kolorowe fontanny. W ostatnim dniu odwiedziliśmy Pałac w Łazienkach – spacerowaliśmy tam po pięknym parku, oglądaliśmy pomnik Fryderyka Chopina oraz słuchaliśmy utworów płynących z grającej ławeczki w parku. Na koniec złożyliśmy hołd pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego.

Wycieczka była wspaniała i mimo tęsknoty za rodzicami żal było opuszczać piękną Warszawę…